Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Lot Banglo Cantik di Besut_Tepi Sekolah
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» TERHANGAT & TERMURAH DI PASARAN!!!_Susu Kambing WITH Madu
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» Rahsia Pengguna Prepaid Buat Duit Setiap Bulan
by ASBN Mon Apr 28, 2014 3:38 pm

» CATUABA ORIGINAL : Tenaga Lelaki Luarbiasa . Terbukti Hebat... COD di KL.
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:15 am

» TAWARAN HEBAT VIMAX Original Canada - Saiz Senjata & Seksual : COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:12 am

» SPERMAX GEL : TERBARU Untuk Tahan Lama, Keras, Besar & Panjang Zakar. COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:03 am

» Andropenis Gold|Produk Tambah Saiz Zakar
by notrexdame Wed Mar 13, 2013 10:42 pm

» Stud 100 | Spray Untuk Tahan Lama | Digunakan Di Serata Dunia |
by notrexdame Mon Mar 11, 2013 9:49 pm

» Lovekiss Strawberry Pelincir Seksual Berperisa Strawberry | Sungguh Aroma
by notrexdame Sun Mar 10, 2013 6:57 pm

» NEXUS Pheromone | Hormon Pemikat Wanita
by notrexdame Wed Mar 06, 2013 10:55 pm

» Beauty Breast Pump | Besar Dan Tegang Payudara
by notrexdame Thu Feb 28, 2013 9:18 pm

» Playboy Penis Pump | Pump Zakar | Besar | Panjang | Meluruskan Zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 8:38 pm

» Semi gauge pistol penis pump - untuk sedutan lebih kuat pembesaran zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 12:29 am

» SEMENAX PIL HERBA UNTUK TAMBAH AIR MANI, SPERMA & PANCUTAN
by notrexdame Thu Feb 21, 2013 10:16 pm

» Isteri Sempit | Isteri Ketat | Tongkat Madura | Tongkat Ajimat Madura
by notrexdame Tue Feb 19, 2013 11:23 pm



Mengapa Utara Tak Ditawan Portugis (Fakta sejarah)

View previous topic View next topic Go down

Mengapa Utara Tak Ditawan Portugis (Fakta sejarah)

Post by strongrider88 on Mon Nov 24, 2008 10:13 pm

Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada
kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah
yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari
pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah
selama ini.....

1508:
Alfonso de al buqurque menyampaikan
hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia
Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga
laluan penting perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk
menyediakan kemudahan bala tentera 158 biji kapal, 15300 ( anggaran)
bala tentera

1509:
Portugis menhantar perisik ke Melaka untuk megetahui keadaan
kekuatan pertahanan disana

Oct 1511:
Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5
pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat
dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk
menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu
mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam
pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..akhirnya dapat
juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa...

1512:
Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke
Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pegeluaran
tebu untuk gula rantau ini,...

Feb 1512:
Alfonso menghantar
perisik ke perlis, kedah dan pulau pinang un tuk mengetahui kekuatan
bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi
sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas

FeB 1512:
Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada
Alfonso Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Al
fonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah

Perisik 1.2.3: selamat pagi tuan (sambil bertabik)

Alfonso: selamat pagi

Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawa Perlis, Kedah dan Pulau Pinang

Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)

Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah,
Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan
hampir 15k bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan
P.Pinangyang mempunyai beribu ribu hang..

Perisik 3: Betoi tu tuan...antaranya
hang sihat, hang buat apa, hang apa khabar, hang lagu mana,hang pi mana,
hang nak pi mana, hang singgah dulu bapak hang,mak hang, adik hang, tok hang
macam macam lagi hang ada kat sana.....

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan
pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat
ngeri......ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.

strongrider88
Forumer

Number of posts : 57
Registration date : 23/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Mengapa Utara Tak Ditawan Portugis (Fakta sejarah)

Post by supercalhXpdA on Tue Dec 02, 2008 8:43 pm

suda saya baca ni....

supercalhXpdA
Forumer

Male Number of posts : 6
Location : planet kejora
Job/hobbies : bola sepak
Registration date : 02/12/2008

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum