Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Lot Banglo Cantik di Besut_Tepi Sekolah
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» TERHANGAT & TERMURAH DI PASARAN!!!_Susu Kambing WITH Madu
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» Rahsia Pengguna Prepaid Buat Duit Setiap Bulan
by ASBN Mon Apr 28, 2014 3:38 pm

» CATUABA ORIGINAL : Tenaga Lelaki Luarbiasa . Terbukti Hebat... COD di KL.
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:15 am

» TAWARAN HEBAT VIMAX Original Canada - Saiz Senjata & Seksual : COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:12 am

» SPERMAX GEL : TERBARU Untuk Tahan Lama, Keras, Besar & Panjang Zakar. COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:03 am

» Andropenis Gold|Produk Tambah Saiz Zakar
by notrexdame Wed Mar 13, 2013 10:42 pm

» Stud 100 | Spray Untuk Tahan Lama | Digunakan Di Serata Dunia |
by notrexdame Mon Mar 11, 2013 9:49 pm

» Lovekiss Strawberry Pelincir Seksual Berperisa Strawberry | Sungguh Aroma
by notrexdame Sun Mar 10, 2013 6:57 pm

» NEXUS Pheromone | Hormon Pemikat Wanita
by notrexdame Wed Mar 06, 2013 10:55 pm

» Beauty Breast Pump | Besar Dan Tegang Payudara
by notrexdame Thu Feb 28, 2013 9:18 pm

» Playboy Penis Pump | Pump Zakar | Besar | Panjang | Meluruskan Zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 8:38 pm

» Semi gauge pistol penis pump - untuk sedutan lebih kuat pembesaran zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 12:29 am

» SEMENAX PIL HERBA UNTUK TAMBAH AIR MANI, SPERMA & PANCUTAN
by notrexdame Thu Feb 21, 2013 10:16 pm

» Isteri Sempit | Isteri Ketat | Tongkat Madura | Tongkat Ajimat Madura
by notrexdame Tue Feb 19, 2013 11:23 pm



kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

View previous topic View next topic Go down

kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by nadirah87 on Sat Mar 14, 2009 4:10 pm

salam...
sekarang kecoh ttg isu di atas...
jadi mari lah kiter sama2 berikan pendapat...

bg saya, x perlu nak buat semua nya dalam bhs inggeris...
kekalkan bhs ibunda...
jika nak bg budak2 pandai bi, kuatkan aje dalam pembelajaran english...

anda pula bagaimana?

nadirah87
Global Moderator

Female Number of posts : 212
Age : 29
Location : jengka, pahang
Job/hobbies : student / membaca, melayari internet
Registration date : 30/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by cisqo87 on Sun Mar 15, 2009 8:05 pm

bagi sy..elok juga kita buat dlm bahasa inggeris..biar budak2 ni belajar..nanti bile dah besau senang..xde la gagap nak ckp bahasa inggeris..semua sumber2 ilmu dlm bidang sains..dlm bahasa inggeris..ape salahnya kita belajar bahasa lain..
xde hilang bahasa melayu kalau kita ajar 2 mate pelajaran ni dlm bahasa inggeris....

*budak2 kat sekolah xde kecoh pon..kenapa org lain yang kecoh.budak2 ni lagi suke*

cisqo87
Forumer

Male Number of posts : 62
Registration date : 15/03/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by nadirah87 on Sun Mar 15, 2009 11:26 pm

erm...
baik dimantapkan lagi bahasa inggeris...
bukan ramai cikgu yang pandai berbahasa inggeris nie...

nadirah87
Global Moderator

Female Number of posts : 212
Age : 29
Location : jengka, pahang
Job/hobbies : student / membaca, melayari internet
Registration date : 30/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by strongrider88 on Mon Mar 16, 2009 10:23 pm

Salam,

Setiap perkara ada kebaikannya masing-masing.

Kebaikannya, pendedahan BI kepada pelajar-pelajar sekolah rendah & menengah akan menjadi lebih tinggi berbanding tidak mengajar Matematik & Sains dalam BI.

Menjadi satu persoalan,

Saya ada membaca kenyataan dari http://groups.yahoo.com/group/BusinessOwnerClub/summary . Menurutnya, penggunaan BI di negara Jepun adalah minima (tidak banyak). Mempunyai bahan rujukan dengan bahasanya sendiri.

Jika lihat sekarang ini, teknologi Jepun setanding dengan negara maju yang lain. Sewaktu perang dunia pun sudah mampu membina kapal laut, kapal terbang perang, dan kapal selam sendiri. Kini, lihat dari segi teknologi dan sains, Jepun telahpun menguasai bidang automotif, mesin, elektronik, optik, robotik dan lain-lain.

Negara Korea Utara yang tidak mengajar BI dalam sistem pendidikan (termasuklah sains) tetapi pandai juga membina nuklear dan peluru berpandu.

strongrider88
Forumer

Number of posts : 57
Registration date : 23/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by cisqo87 on Mon Mar 16, 2009 11:52 pm

jepon guna bahasa dia..sebab tak nak org lain ciplak teknologi dia kot...
kalau malaysia???boleh ke nak buat teknologi baru??

fikir dari sudut positif...

cisqo87
Forumer

Male Number of posts : 62
Registration date : 15/03/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by budakbaru2009 on Tue Mar 17, 2009 8:55 am

sdgkn yg blajar dgn yg mngajar pun x kecoh malah mereka lbh suka lg org luar yg takda kena mngena bsing2
org jepun guna bi mnimum tp korg pernh jmpa x pelancong jepun? korg x tau btpa payahny kmonikasi dgn dorg bi lemah sgt, ada 1 masa 2 pmpn jepun tnya mna ada jual jam jak pun uhuhu dkt sejam mo btnya susahny mo paham 2 dia ckp pa adeh

budakbaru2009
Forumer

Male Number of posts : 71
Registration date : 09/02/2009

View user profile http://albertrulez.webs.com

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by hafizaiman95 on Tue Mar 17, 2009 8:59 pm

rasenye pembelajaran sains dan matematik dalm bahasa inggeris bagus.. yekla klaw dapat tawaran skola kat london ke, xdela gagap nak ckp bi.. tetapi lagi bagus diseimbangkan.. contohnya cikgu terangkan dalam bahase melayu..

saya sendiri sedang blaja sains and math in bi... xdek kecoh pun.. dpt jugak score paper.. cikgu sy plak terangkan dalam bahase melayu.. dan beri penekanan dalam maksud sesuatu perkataan..
bukan susah pun.. murid2 yang x bleh score kertas 2 sebab dia malas nak usaha jer...

hafizaiman95
Forumer

Male Number of posts : 37
Age : 21
Location : Pasir Gudang
Job/hobbies : Student
Registration date : 22/12/2008

View user profile http://hafizaiman95.blogspot.com

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by cisqo87 on Fri Mar 27, 2009 12:41 am

ramai yang menyokong...
contoh jepun tadi..mmg teknologi mereka maju..guna bahasa sendiri sebab xnak org lain ciplak hasil mereka..
same la seperti russia...guna bahasa mereka sebab mereka dlm negara sendiri dah boleh buat semua..maju..

negara kita??masih lagi bergantung kepada negara luar...

cisqo87
Forumer

Male Number of posts : 62
Registration date : 15/03/2009

View user profile

Back to top Go down

form 5

Post by syaril_botak92 on Wed Oct 07, 2009 5:04 pm

urm sya sebagai pelajar skolah menengah aliran sains tulen, berpendapat....urm subjek sains seperti bio, fizik, kimia n mat perlu dikekalkan dlm bahasa inggeris....bkn mengenetepikan bahasa ibunda cuma apa yang penting skrg ini, apabila kita blajar dlm b.i, kita sebenarnya dpt mempelajari istilah2 baru dlm bahasa inggeris yang berbeza dgn bahasa ibunda kita...klu tahu istilah sains dlm b.i pn 1 advantage gak...blajar kt oversea x la pning kpala..huhu UTAMAKAN BAHASA IBUNDA, PELAJARI BAHASA KEDUA.....

syaril_botak92
Forumer

Male Number of posts : 7
Age : 24
Location : sunagi petani, kedah
Job/hobbies : nah blajar lg....
Registration date : 07/10/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsikan pendapat ttg pembelajaran matematik n sains dlm bi...

Post by Sponsored content Today at 7:52 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum