Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Lot Banglo Cantik di Besut_Tepi Sekolah
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» TERHANGAT & TERMURAH DI PASARAN!!!_Susu Kambing WITH Madu
by anjang Tue Oct 28, 2014 10:47 pm

» Rahsia Pengguna Prepaid Buat Duit Setiap Bulan
by ASBN Mon Apr 28, 2014 3:38 pm

» CATUABA ORIGINAL : Tenaga Lelaki Luarbiasa . Terbukti Hebat... COD di KL.
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:15 am

» TAWARAN HEBAT VIMAX Original Canada - Saiz Senjata & Seksual : COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:12 am

» SPERMAX GEL : TERBARU Untuk Tahan Lama, Keras, Besar & Panjang Zakar. COD di KL
by tzy74 Wed Mar 12, 2014 2:03 am

» Andropenis Gold|Produk Tambah Saiz Zakar
by notrexdame Wed Mar 13, 2013 10:42 pm

» Stud 100 | Spray Untuk Tahan Lama | Digunakan Di Serata Dunia |
by notrexdame Mon Mar 11, 2013 9:49 pm

» Lovekiss Strawberry Pelincir Seksual Berperisa Strawberry | Sungguh Aroma
by notrexdame Sun Mar 10, 2013 6:57 pm

» NEXUS Pheromone | Hormon Pemikat Wanita
by notrexdame Wed Mar 06, 2013 10:55 pm

» Beauty Breast Pump | Besar Dan Tegang Payudara
by notrexdame Thu Feb 28, 2013 9:18 pm

» Playboy Penis Pump | Pump Zakar | Besar | Panjang | Meluruskan Zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 8:38 pm

» Semi gauge pistol penis pump - untuk sedutan lebih kuat pembesaran zakar
by notrexdame Tue Feb 26, 2013 12:29 am

» SEMENAX PIL HERBA UNTUK TAMBAH AIR MANI, SPERMA & PANCUTAN
by notrexdame Thu Feb 21, 2013 10:16 pm

» Isteri Sempit | Isteri Ketat | Tongkat Madura | Tongkat Ajimat Madura
by notrexdame Tue Feb 19, 2013 11:23 pm



Gejala Buang Bayi

View previous topic View next topic Go down

Gejala Buang Bayi

Post by strongrider88 on Sun Dec 14, 2008 9:19 pm

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera...

"Kesian... " itulah ungkapan saya sewaktu memikirkan bayi-bayi yang tidak berdosa telah menjadi mangsa kekejaman ini. Tanpa segan silu melakukan perbuatan keji, sanggup membuang bayi begitu sahaja? Ini juga menunjukkan krisis sosial 'wujud' di negara kita. (dan memang wujudpun sejak zaman dulu lagi) Exclamation

Tong sampah, kotak, masjid, ataupun depan rumah adalah diantara tempat yang pernah menjadi pilihan untuk membuang bayi. Menyedihkan lagi, media ada melaporkan ada diantara bayi menjadi barang untuk didagangkan semata-mata mahu mengejar kekayaan duniawi yang sementara ini. No

Isu gejala buang bayi seringkali dikaitkan dengan pasangan yang belum berkahwin yakni sudah terlanjur, kemudian mahu menutup malu dengan membuang bayi. silent
Dimanakah silapnya? Salah Kerajaan? Keluarga? Guru-Guru? Masyarakat? confused Apa yang pasti, kita tidak boleh salahkan seratus-peratus untuk satu-satu pihak. Kita perlu bertindak.
Dari Bharian.Com.My:
"Statistik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman mendapati sebanyak 65 kes buang bayi dicatat pada 2000 dan meningkat kepada 83 kes, tahun lalu. Selangor mencatatkan angka tertinggi iaitu 22 kes (2000) dan 24 kes (2006). Daripada jumlah 83 kes itu, 79 membabitkan kes pembuangan bayi yang baru dilahirkan dan empat kes pembuangan janin."

strongrider88
Forumer

Number of posts : 57
Registration date : 23/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by faquhar on Mon Dec 15, 2008 6:22 pm

rasanya kena salahkan diri sendirila.. dah besar panjang mestila tau mana satu betul dan mana satu salah. jangan fikir seronok je. Seronok tu sementara, bape minit je tapi merana seumur hidup. Bukan di dunia je di akhirat pun sama2.

jadi kepada mereka2 yang telah terlanjur terutama yang beragama islam, kembalilah ke pangkal jalan,

Ingatlah Allah Maha Pengampun Dosa-dosa Besar.pale

faquhar
Forumer

Male Number of posts : 33
Registration date : 22/11/2008

View user profile http://www.faquhar.com

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by decks on Tue Dec 16, 2008 12:14 am

bah.. manusia kan.. manusia akan tetap mbuat kesilapan.. dan dari situ manusia akan belajar dari kesilapan nya... greensmilies-015.gif

decks
Forumer

Male Number of posts : 239
Age : 31
Location : Kota Marudu, Kiulu Tamparuli,
Job/hobbies : dengar2 music, jalan2, surf tenet.. heh heh..
Registration date : 23/11/2008

View user profile http://www.mblog.com.my/tambalut

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by askleagudgirlz on Tue Dec 16, 2008 9:48 am

Lagi kes buang bayi yg sy br baca dlm Berita Harian (isnin-15 dec '08 )...bayi lelaki dibuang dalam lubang tandas awam, yg mana ketika dijumpai tali pusatnya terbelit pd leher, dan sdg menghisap jari (sbb lapar)...ksian kt bayi tue...da la comel..
decks wrote:bah.. manusia kan.. manusia akan tetap mbuat kesilapan.. dan dari situ manusia akan belajar dari kesilapan nya... greensmilies-015.gif
klu yg pndai sedar tu ok la kn...nda jgk d'ulang2 ksilapan nya tu...masalahnya yg nda pndai sedar2 ni,,da kna skali...ble plak dia ulang lg be'kali2...apa nk jadi.... confused

askleagudgirlz
Forumer

Female Number of posts : 56
Age : 32
Location : kuhara,sabah
Job/hobbies : 'bibik'/tenet,making frenz,music,jjcm
Registration date : 06/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by decks on Tue Dec 16, 2008 3:26 pm

btol juga.. tp.. dorg sedar juga tu.. happy095.gif klu bukan skrg, nanti bila suda tua... greensmilies-024.gif

decks
Forumer

Male Number of posts : 239
Age : 31
Location : Kota Marudu, Kiulu Tamparuli,
Job/hobbies : dengar2 music, jalan2, surf tenet.. heh heh..
Registration date : 23/11/2008

View user profile http://www.mblog.com.my/tambalut

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by butterfly on Wed Dec 24, 2008 12:37 pm

sesal dahulu pendapatn sesal kemudian tak berguna...buat apa nk sesal nati tua,,sesallah sekarang, sbb skrg penentu masa depan kita yang akan datang... What a Face fikir dulu sbelum melakukan sesuatu, biar iman yang pandu hidup kita bkn nafsu di hadapan..

butterfly
Forumer

Female Number of posts : 127
Age : 30
Location : Mache Qlate
Job/hobbies : student
Registration date : 28/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by decks on Thu Dec 25, 2008 12:11 am

sbb pemikiran mereka blum matang.. y penting seronok... happy070.gif

decks
Forumer

Male Number of posts : 239
Age : 31
Location : Kota Marudu, Kiulu Tamparuli,
Job/hobbies : dengar2 music, jalan2, surf tenet.. heh heh..
Registration date : 23/11/2008

View user profile http://www.mblog.com.my/tambalut

Back to top Go down

zaman Jahiliyyah

Post by hainur83 on Wed Apr 08, 2009 12:23 pm

dulu sblm msrkt jahiliyyah masuk islam

mereka pun bunuh anak

buang anak tu sama la


so amik agama

baru berjaya Insya Allah

jazaka Allah khir

baraka Allah

Assalamualaikum

hainur83
Forumer

Male Number of posts : 30
Age : 32
Location : Shah Alam
Job/hobbies : Personal Assistant - Internet
Registration date : 28/11/2008

View user profile http://knowmystyle.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by butterfly on Thu Apr 09, 2009 8:21 am

skrg pun walaupun bukan zaman jahiliyyah tapi bnyak jg bnda mcm nii..
tu laa kan klau dah nafsu yang mngatsi segala..
semua tak fikir...
yang penting enjoy..

nak buang sampah pun skrg ada iklan..
"fikir dulu sebelum buang"

fikir2kanlah,renung2kanlah..kehidupan dunia hanya sementara je
takkn kekal selamanya..

may Allah bless us
insyaAllah Smile

butterfly
Forumer

Female Number of posts : 127
Age : 30
Location : Mache Qlate
Job/hobbies : student
Registration date : 28/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by hafizaiman95 on Sun Apr 12, 2009 7:01 pm

orang yang buat perkara cm tu x layak hidup di dunia. kalau dah x berperikemanusiaan

hafizaiman95
Forumer

Male Number of posts : 37
Age : 21
Location : Pasir Gudang
Job/hobbies : Student
Registration date : 22/12/2008

View user profile http://hafizaiman95.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by elairvent on Sat Apr 18, 2009 6:31 am

MasyaAllah...

elairvent
Forumer

Male Number of posts : 240
Age : 28
Location : In da house
Job/hobbies : still a student ya..
Humor : keep further..
Registration date : 02/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Gejala Buang Bayi

Post by Sponsored content Today at 3:59 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum